12 nov. HEINEKEN România publică rezultatele strategiei de sustenabilitate pentru anul 2023
București, 12 noiembrie 2024 – HEINEKEN România a publicat cel mai recent raport de sustenabilitate, care reflectă progresele companiei în anul 2023 cu privire la obiectivele stabilite prin strategia globală de sustenabilitate, Brew a Better World 2030, pe cele trei direcții principale de acțiune: Mediu, Social și Consum responsabil.
Având în prezent trei fabrici în România, la Miercurea Ciuc, Ungheni și Craiova, HEINEKEN România a avut, în anul 2023, 1.077 de angajați, a produs local peste 4.3 milioane hectolitri de bere și cidru și a colaborat cu peste 600 de furnizori locali de bunuri și servicii, achiziționând peste 70% din materiile prime principale de la furnizori din țară. Totodată, compania este un contributor constant la economia românească, având în 2023 contribuții fiscale de 452.326.131 lei.
„Sustenabilitatea se află la baza activității HEINEKEN România, fiind integrată în strategia noastră de afaceri EverGreen. Investim constant în proiecte care ne ajută să ne îmbunătățim performanța în domeniul sustenabilității și nu ne vom opri aici. Ne angajăm să continuăm această călătorie către atingerea obiectivelor strategiei noastre de sustenabilitate Brew a Better World pentru cei trei piloni – Mediu, Social și Consum responsabil.”, spune Thibaut Boidin, Managing Director, HEINEKEN România.
Printre cele mai importante rezultate obținute de către HEINEKEN România pe plan local, în anul 2023, se numără:
1. MEDIU
La nivel global, ambiția Grupului HEINEKEN este de a ajunge la Net Zero[1] emisii de carbon până în 2040 în întregul lanț valoric. De asemenea, compania își concentrează eforturile atât spre reducerea consumului de apă în operațiunile sale, cât și pe reducerea impactului ambalajelor puse pe piață și trimiterea către reciclare a deșeurilor generate.
Net Zero emisii de CO2
- Reducerea cu 5,47 % a consumului de energie electrică, cu 14 % a consumului de energie termică și cu 13,54% a consumului de gaze naturale
- Creșterea gradului de încărcare a camioanelor și înlocuirea treptată a stivuitoarelor cu GPL cu modele electrice
- Renunțarea la mașinile Diesel (doar 15% mai aveau această motorizare la finalul anului 2023)
- Înlocuirea treptată a frigiderelor vechi cu unele din clasă energetică C conform Energy Efficiency Index
Gestionarea ambalajelor și a deșeurilor generate
- Trimiterea către reciclare a peste 96% din deșeurile generate în producție
- Reducerea greutății capselor metalice utilizate la toate produsele ambalate în sticlă
- Reducerea cu 18% a greutății unui ambalaj din sticlă din portofoliul nostru
- Înlocuirea ambalajelor din carton pentru multi-pack-uri cu o variantă care utilizează mai puțin material și eliminarea etichetei de pe spatele sticlelor pentru brandurile locale
- Susținerea înființării Sistemului Garanție Returnare (SGR), cel mai mare proiect de economie circulară din România, prin oferirea de sprijin financiar, fiind unul dintre fondatorii RetuRO, compania care adiministrează sistemul
Managementul apei
- Reducerea cu 11,58 % a consumului de apă în producție, de la 3.54 la 3.13 hl/hl
- Reutilizarea apei în alte procese din producție
2. SOCIAL
HEINEKEN România susține crearea unui mediu de lucru sigur, bazat pe corectitudine și incluziune, oferind șanse egale de promovare și un salariu echitabil angajaților săi. Mai mult, compania se implică în susținerea inițiativelor din comunități , prin dezvoltarea de parteneriate cu organizații non-guvernamentale și sprijinirea echipelor sportive de tradiție din zonele în care se află fabricile HEINEKEN.
- 33 % dintre pozițiile de senior management au fost ocupate de femei
- 100% din manageri au fost instruiți în tema managementului incluziv
- Oferirea de oportunități egale astfel încât să nu existe discrepanțe între salariile bărbaților și femeilor
- Oferirea unui pachet salarial corect și echitabil
- Peste 2 milioane de lei investiți pentru inițiative ale organizațiilor non-guvernamentale
3. CONSUM RESPONSABIL
HEINEKEN România susține și promovează consumul responsabil de alcool. Compania acționează în acest sens prin programe dedicate prevenției și programe care adresează consumul dăunător de alcool, prin acțiuni la nivelul portofoliului de produse, oferind alternative fără alcool și printr-o etichetare transparentă a produselor.
- 7 variante cu 0.0 alcool (Heineken® 0.0, Birra Moretti 0.0, patru variante Ciuc Radler 0.0 și Golden Brau 0.0)
- Peste 600.000 lei investiți în programe care adresează consumul nociv în 2023 prin susținerea ONG-ului Aliat pentru Sănătatea Mintală (ALIAT) și a programului Alcohelp
- Promovarea campaniilor care încurajează consumului responsabil
Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2023 se găseşte integral pe site-ul companiei HEINEKEN România: www.heinekenromania.ro.
Raportul a fost întocmit folosind standardele de raportare Global Reporting Initiative (GRI2021), pentru perioada de raportare 01.01.2023-31.12.2023 și conține trimiteri către raportul de sustenabilitate al Grupului HEINEKEN disponibil on-line.
Despre HEINEKEN
HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Este principalul dezvoltator și marketer de mărci de bere și cidru premium și fără alcool. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate. Cu ajutorul a peste 90.000 de colegi, creăm bucuria autentică de a fi împreună, pentru a inspira o lume mai bună. Visul nostru este să modelăm viitorul berii și nu numai, pentru a câștiga inimile consumatorilor. Suntem dedicați inovării, investițiilor pe termen lung în branduri, execuției de vânzări și punem accent pe management-ul costurilor. Prin agenda “Brew a Better World”, sustenabilitatea face parte din business-ul nostru. HEINEKEN are o amprentă geografică bine echilibrată, ocupând o poziție de lider atât pe piețele dezvoltate, cât și pe cele în curs de dezvoltare. Operăm fabrici de bere, malțării, fabrici de cidru și alte unități de producție în peste 70 de țări. Cele mai recente informații sunt disponibile pe website-ul companiei și urmărește-ne pe LinkedIn, Twitter și Instagram.
În România, HEINEKEN este prezentă din 2003. Oferim un portofoliu divers de mărci locale și internaționale de bere și cidru, majoritatea produse în cele trei fabrici locale, din Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Angajamentul nostru față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile noastre: avem 1.100 de angajați în România, ne aprovizionăm de la furnizori locali cu aproximativ 70% din ingrediente și suntem dedicați agendei noastre de sustenabilitate, ’Brew a Better World – Raise The Bar 2030’.
[1] Net Zero este definit de SBTi ca o reducere de minimum 90% a emisiilor în Scope1, 2 și 3. Un maxim de 10% din emisiile reziduale care nu pot fi eliminate trebuie să fie acoperite cu soluții permanente de eliminare și stocare a carbonului.