HEINEKEN lansează programul HEINEKEN pentru Comunități și se extinde la nivel județean, ajungând la o investiție de 440.000 RON în comunitatea locală

Craiova, 30mai 2016HEINEKEN a lansat cea de-a cincea ediție a programului de responsabilitate socială ”HEINEKEN pentru Comunități” în parteneriat cu Asociația CSR Nest. În acest an programul este dedicat susținerii proiectelor care au ca scop creșterea gradului de educație și responsabilizare privind consumul abuziv de alcool în general și restricționarea comercializării băuturilor alcoolice către minori în județul Dolj.

 

Pentru că facem parte din comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, ne dorim să contribuim la dezvoltarea lor, pe termen lung, prin investiții în proiecte relevante la nivel local. Succesul de care s-a bucurat programul HEINEKEN pentru Comunități în rândul ONG-urilor și al comunității din Craiova, ne-a determinat să îl continuăm și în acest an. Astfel, am lansat cea de-a cincea ediție a programului, ajungând la o investiție locală totală de 440.000 RON,” explică Bogdan Cheța, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Craiova.

  

Anul acesta ONG-urile și instituțiile publice din județul Dolj pot depune spre finanțare, în cadrul unui concurs de proiecte, unul sau mai multe proiecte care se înscriu în direcția strategică a programului HEINEKEN pentru Comunități din acest an, respectiv proiecte care au ca scop creșterea gradului de educație și responsabilizare privind consumul abuziv de alcool în general și restricționarea comercializării băuturilor alcoolice către minori în județul Dolj.

 

Această direcție strategică a fost identificată împreună cu reprezentanți ai societății civile, autorităților publice locale și mass media în cadrul unor sesiuni de consultări. În urma evaluării de către reprezentanții HEINEKEN pentru Comunități a aplicațiilor depuse, vor fi desemnați unul sau mai mulți câștigători care vor primi o finanțare în limita a 80.000 RON.

 

Încă din 2010, când am lansat programul HEINEKEN pentru Comunități ne-am propus, împreună cu partenerul nostru, compania HEINEKEN, să aducem permanent îmbunătățiri, astfel încât să răspundem cât mai bine și specific nevoilor comunității locale. Credem că noutățile pe care le-am adus și în acest an programului ne vor ajuta să ne atingem și mai bine acest obiectiv”, spune Sergiu Sebesi, președintele Asociației CSR Nest.

 

Noutățile ediției 2016:

  • Începând din acest an, atât ONG-urile cât și instituțiile publice pot aplica în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunități;
  • Aria de implementare a proiectelor s-a extins la nivel județean, iar aplicanții pot proveni din județul Dolj;
  • Se pot depune nu numai proiecte scrise de la zero, ci și proiecte care sunt deja într-o fază avansată de implementare dar care au nevoie de susținere financiară pentru a deveni sustenabile și care se încadrează în direcția strategică a programului stabilită pentru anul 2016 în județul Dolj;
  • Nu mai există un buget fix al proiectelor finanțate, astfel că aplicantul își va elabora propriul buget în funcție de activități și nevoi;
  • Perioada de implementare a proiectelor câștigătoare a fost extinsă și se va derula între lunile iulie 2016 - aprilie 2017.

 

Criterii de eligibilitate:

Aplicaţiile trebuie să îndeplinească o serie de criterii de eligibilitate și să se încadreze în direcția strategică stabilită la nivelul județului Dolj. Calendarul de desfășurare a programului poate fi consultat pe website-ul dedicat, www.heineken-pentru-comunitati.ro.

 

În cele patru ediții ale programului derulate până acum în Craiova, compania HEINEKEN a investit 360.000 RON în 7 proiecte comunitare câștigătoare, care au cumulat un număr de peste 34.000 de beneficiari direcți și au mobilizat peste 330 de voluntari.

 

Despre HEINEKEN pentru Comunități:

 

Programul HEINEKEN pentru Comunități face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better Word”, și are ca obiectiv sprijinirea comunităților locale în care compania operează prin investiții în proiecte relevante pentru acestea.

Prin programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, compania a investit la nivel național peste 1,6 milioane RON în 33 de proiecte care au implicat peste 1.500 de voluntari și au avut mai mult de 440.000 de beneficiari totali (direcți și indirecți) în cei cinci ani de desfășurare. Rolul Asociației CSR Nest în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunități este de a asigura implementarea sa eficientă și de a coordona desfășurarea proiectelor câștigătoare din cele patru comunități locale, oferind suport și know-how pe toată durata de implementare a acestora. Pentru mai multe informații despre programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, vă rugăm să vizitați website-ul dedicat: www.heineken-pentru-comunitati.ro.

 

 

Contact:

Livia Bucățică, Corporate Communications Manager HEINEKEN Romania, livia.bucatica@heineken.com

 

Sergiu Sebesi, Preşedinte Asociaţia CSR Nest, sergiu.sebesi@csrnest.ro

 

 

###

Despre HEINEKEN:

HEINEKEN este producătorul de bere cu cea mai mare prezență la nivel internațional. Prin agenda „Brewing a Better World”, sustenabilitatea este integrată în activitatea companiei și generează valoare pentru toți partenerii săi. În România HEINEKEN operează prin intermediul a 4 fabrici situate în Miercurea Ciuc, Târgu Mureș, Constanța și Craiova și are peste 1.100 de angajați. La nivel național, compania generează indirect aproximativ 21.000 de locuri de muncă și contribuie la economia locală cu peste 100 de milioane de euro cheltuiți anual pe produse și servicii românești. HEINEKEN are cel mai diversificat portofoliu de pe piața din România, cu branduri precum Heineken®, Ciuc®, Ciuc 0.0%®, Ciuc Natur Radler®, Ciuc Radler 0.0®,  Silva®, Silva Dark®, Golden Brau®, Golden Brau 0.0%®, Neumarkt®, Neumarkt 3®, Bucegi®, Affligem® (import), Edelweiss® (import), Zipfer® (import), Amstel® (import), Birra Moretti® (import), Krusovice® (import), Sol® (import), Desperados® (import), Gösser®, Schlossgold®(import), Gambrinus®, Harghita® și Haţegana® și două mărci de cidru: Strongbow® and Old Mout®. Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați  www.heinekenromania.ro

 

Despre Asociația CSR Nest:

Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social și cultural, educaţional şi turistic al României. Mai multe detalii despre Asociaţia CSR Nest găsiţi la www.csrnest.ro.